Masalah Gout dan peranan Habbatussauda Oil, Habasyi88~

WhatsApp Image 2017-02-01 at 12.02.52 PM WhatsApp Image 2017-02-01 at 12.02.54 PM

Masalah Gout dan peranan Habbatussauda Oil, Habasyi88~

Boleh dikatakan 60% pesakit gout mengalami serangan kedua dlm masa setahun. Masuk tahun kedua, peratus mengalami serangan kedua meningkat ke 78%. Hanya 7% tak mengalami serangan berulang dlm masa 10 tahun. Batu karang asid urik adalah komplikasi utama meliputi 20% pesakit gout.

Ketahuilah bahawa janji Nabi itu benar. Habbatussauda adalah ubat segala penyakit kecuali MATI (Direkodkan oleh Bukhari). Hanya saja kadang kita tersalah dalam memanfaatkannya. Nabi tak cerita cara makan habbat secara detail sebab Nabi adalah Utusan Allah. Martabat yang teragung. Bukan terhad kpd ahli kesihatan semata.

——————–
Terapi Habbatussauda
——————–

Makanan yang sebaiknya dihindari bagi pesakit gout adalah makanan yang banyak mengandungi tinggi purin. Kelompok makanan berdasarkan kandungan purin:

#Kelompok A: Purin tinggi (150 – 800 mg/100 gram makanan) adalah hati, ginjal, otak, jantung, paru, pedal, limpa, udang, kerang, sardin, ekstrak daging (serunding, rendang), ragi (tapai), alkohol serta makanan dalam tin.

#Kelompok B: Purin sedang (50-150 mg/100 gram makanan) adalah ikan yang tidak termasuk golongan A, daging, kerang, kacang-kacangan kering, kubis, bayam, asparagus, buncis, cendawan, daun ubi, daun betik, kangkung.

#Kelompok C: Purin rendah (0-50 mg/100 gram makanan) adalah keju, susu, telur, sayuran lain, buah-buahan.

Diet seimbang sebaiknya segera dilakukan jika kadar asid urik melebihi 7 mg/dl dengan tidak makan makanan kelompok A dan membatasi diri untuk makan makanan kelompok B. Juga membatasi diri dari makanan berlemak serta disarankan untuk banyak minum air kosong. Jika kadar asid urik cukup tinggi, selain menjaga diet yang seimbang juga perlu ditambahkan herba untuk meredakan radang dan rasa sakit, iaitu habbatussauda sediaan minyak (dos 500 mg 2 kapsul x 4 kali sehari).

Selain itu, sebaiknya pesakit gout atau artritis gout memperbanyak makan buah yang bersifat diuretik (merangsang pembuangan air kecil) seperti tembikai, timun dan belimbing supaya membantu pengeluaran asid urik dalam darah. Sebaiknya buah-buahan tadi di jus. Untuk hasil yang lebih maksimum, amalkan juga ubi keledek merah dan sayur peria dalam menu makanan sehari-hari.

Lakukan pemeriksaan asid urik dalam darah secara berkala hingga kembali normal lelaki (3.6 – 7 mg/dl), wanita (2.6 – 6 mg/dl). Insyaallah sembuh.

Terapi Islami yang boleh dilakukan adalah Hijama dan Fashod iaitu mengeluarkan darah untuk membersihkan, memusnahkan dan menuntaskan seluruh penyebab penyakit yang ada di dalam tubuh seperti pengaruh ubat sintetik kimiawi (ubat kanser, ubat diuretik, aspirin), alkohol, vitamin B12, benda-benda keton (hasil buangan metabolisme lemak) yang meninggi, kadar purin, kadar trigliserida yang tinggi dll.

==============
Keistimewaan Habasyi88
==============

✔ Habbatussauda kualiti Gred A1 dari Ethiopia (Habasyah). Orang disana melazimi letak habbatussauda dalam kocek baju lalu dimakan begitu sahaja.

✔ Dos optimum 500 mg per kapsul dan isi banyak 210 kapsul per botol

✔ Menggunakan metode perahan sejuk dibawah suhu 25 darjah. (Minyak 3 kali lebih baik dari serbuk)

✔ Ditandai dengan warna keemasan pada perahan pertamanya dan berubah menjadi gelap dengan sendirinya. Serta rasa pedas bercampur pahit. (Minyak habbatussauda kualiti pemanasan akan menjadi gelap serta merta. Zat aktif banyak terurai. Manakala minyak habbatussauda kualiti campuran tidak memberikan rasa pedas pahit)

✔ Harga terjangkau oleh semua golongan. Bermula dari RM25 sahaja

Insyaallah berkah.

Leave a Reply