Khasiat Minyak Zaitun Olivie Plus 30x

Sebelum Kak Yan share tentang khasiat Olivie Plus 30x, kak Yan nak cerita serba sedikit kenapa minyak zaitun ni dipanggil “PLUS 30x”. Dan ini adalah elemen utama bagi khasiat Olivie Plus 30x. Olivie Plus 30x berasal dari El Borouj, Maghribi. Buah zaitunnya diestrak menggunakan teknik perahan Mechanically Cold Pressed (perahan sejuk) dan tidak ditapis. Dua2 ciri ni penting untuk menghasilkan minyak zaitun yang berkualiti tinggi.

Olivie Plus 30x dihasilkan dengan Mechanically Cold Pressed dan tidak ditapis.

Kenapa Minyak Zaitun Olivie ada 30x?

Ramai tertanya tanya kenapa 30x? 30x sebab Olivie Plus 30x mengandungi 30 kali ganda khasiat berbanding minyak zaitun lain.

KENAPA?? Sebab kawasan pokok zaitunnya di tanam. Keadaan tanah yang gersang, cuaca panas yang melampau dan sistem pengairan yang minimum serta tiada baja. Pokok zaitun juga tumbuh segar tanpa menggunakan racun serangga. Ini seterusnya menggalakkan tahap kemandirian spesis pokok zaitun menjadi sangat tinggi.

Selepas dibuat pelbagai kajian terbukti minyak zaitun ini mengandungi 30 kali ganda manfaat antioksida “Hydroxtyrosol” dan Oleocanthal compare dengan minyak zaitun yang lain. Selain itu minyak zaitun Olivie Plus 30x adalah 100% organik dan mendapat sijil daripada USDA.

Oleh itu, anda harus mengamalkan pengambilan minyak zaitun dan ada beberapa cara makan minyak zaitun Olivie Plus 30x ini. Kalau nak makan amat mudah dengan mengunakan sudu sahaja.

Khasiat Olivie Plus 30x

Terlalu banyak khasiat dalam Oilvie Plus 30x ini. Khasiat ni boleh dipecahkan mengikut masalah seseorang. Nak tahu lebih lanjut boleh whatsapp Kak Yan ya. Di bawah sebahagian khasiat yang Kak Yan nak kongsikan kali ni :

1. Merawat Eczema & Penyakit Kulit

Kak Yan nak share dulu khasiat Olivie Plus 30x untuk merawat eczema dan sakit kulit yang lain. Sebab dua masalah ni ujian yang paling dekat dengan diri Kak Yan dan anak2.

Selain tu mak ayah, jiran depan rumah, kawan dalam group whatsapp dan sahabat di facebook pun hadapi masalah ni terutama eczema. Mengikut pengalaman sendiri eczema ni tidak boleh dikawal tapi boleh dikawal. Masalah eczema akan terus terjadi, jadi lagi dan lagi. Tak boleh kena panas, habuk, silap dan macam-macam.

Kak Yan yakin mak2 semua ada hadapi masalah macam ni. Macam2 ubat sapu digunakan, macam2 sabun mandi khas dibeli. Masalah eczema masih ada lagi. Dan yang paling merisaukan ada ubat sapuan yang tinggi bahan kimia sekiranya kerap digunakan boleh menyebabkan penyakit lain. Antaranya kegagalan buah pinggang.

Minyak zaitun Olivie Plus 30x mempunyai kandungan Vitamin E yang tinggi. Vitamin E ini sangat bagus untuk masalah eczema atau pun kulit yang “extremely dry”. Sifat minyak zaitun yang mudah serap ke dalam kulit akan masuk terus ke lapisan epidermis untuk pastikan kuliat lembab dan melembutkan kulit. Olivie Plus 30x juga kaya dengan polyphenols dan pelbagai antioxidants: flavonoids & catechins.

Kombinasi semua element tersebut sangat bagus untuk kulit bukan sahaja untuk eczema malah bagus untuk sakit kulit lain seperti kudis dan kurap. Dr Zubaidi Ahmad di facebook juga mencadangkan penggunaan minyak zaitun bagi mengelakkan kulit menjadi kering.

2. Ejen Anti Penuaan

OLIVIE Plus 30x mempunyai Squalene yang sangat bagus sebagai ejen anti penuaan. Squalene juga digunakan di dalam industri kecantikan sebagai salah satu bahan dalam produk kecantikan.

OLIVIE Plus 30x juga mempunyai 30 kali ganda hydroxytyrosol bagi mencantikkan kulit. Banyak testimoni produk Olivie ni menyatakan kulit menjadi cantik, gebu dan flawless. Bagi anda yang nak cantik tu boleh amalkan Olivie Plus 30x ni.

3. Membakar Lemak Jahat Secara Semulajadi

Minyak zaitun memang sangat bagus untuk membakar lemak-lemak viseral, terutama lemak yang berada di saluran darah dan organ dalam badan untuk mengurangkan risiko pelbagai penyakit kardiovaskular.

Apa pulak penyakit kardiovaskular ni ye 🙂 . . Contoh penyakit kardiovaskular seperti kencing manis, darah tinggi dan serangan jantung. Yang dah hadapi penyakit ni diharapkan terus berusaha untuk merawat sampai sembuh.

Bagi yang sihat tu boleh ambil langkah-langkah pencegahan awal bagi mengelakkan penyakit ni menghantui hidup kita. Pepatah ada mengatakan Mencengah Itu Lebih Baik Daripada Merawat.

Yang paling best bila lemak visceral tebakar, perut gendut bole jadi flat, insya Allah. Siapa tak nak kan, dapat “inch loss” dan sihat.

4. Menurunkan Kadar Kolestrol Jahat

Kandungan sebatian di dalam OLIVIE Plus 30x membantu mengurangkan kolestrol jahat. Kolestrol jahat ini atau dikenali Kolestrol LDL tidak bagus untuk kesihatan.

Dalam masa sama Olivie ini dapat menghalang pengurangan kolesterol baik HDL dalam badan kita. Apabila kolestrol jahat tidak terkawal, lemak dalam saluran darah akan bertambah dan saluran darah menjadi sempit. Dan ini boleh menyebabkan serangan jantung.

5. Melancarkan Peredaran Darah

Kandungan polifenol dalam OLIVIE Plus 30x, sangat penting bagi membantu melindungi sel-sel dalam badan daripada kerosakan aksodatif untuk manfaat-manfaat berikut :

  • Mengelakkan saluran darah tersumbat di bahagian jantung yang mengakibatkan serangan jantung.
  • Memberi perlindungan kepada sel otak bagi melawan penyakit Alzheimer dan Parkinson.
  • Mengelakkan saluran darah di dalam otak tersumbat yang mengakibatkan penyakit strok.

6. Mengawal Tekanan Darah Tinggi

Kandungan Omega 6 yang tinggi dalam Olivie Plus 30x membantu untuk menurunkan tekanan darah tinggi dan menurunkan kadar gula dalam darah. Penyakit darah tinggi sudah menjadi penyakit yang biasa bagi kebanyakkan orang. Oleh itu Olivie Plus 30x boleh mengawal penyakit ini dan yang paling bagus adalah mencegah daripada penyakit ini.

7. Membantu Memulihkan Sel

Badan kita terdedah dengan pelbagai “radikal bebas” seperti pencemaran, ultraviolet-rays, radiasi daripada industri dan pelbagai pencemaran lain. Radikal bebas ini juga boleh disebabkan oleh diet harian kita yang tidak sihat.

Radikal bebas ini akan merosakkan sel-sel dalam badan disebabkan tindakbalas kimia. Ia juga akan mempercepatkan proses penuaan. Solusi kepada masalah  ini adalah “antioksidan”.

OLIVIE Plus 30x mengandungi 30 kali ganda  hydroxytyrosol berbanding minyak zaitun extra virgin yang lain. Hydroxytyrosol merupakan antoiksidan yang paling mudah diserap oleh badan dan ianya hanya terdapat di dalam minyak zaitun. Superb kan 😎

OLIVIE Plus 30x mengandungi 30 kali ganda hydroxytyrosol yang bagus untuk badan kita

8. Merawat Kanser

Kanser adalah masalah bagi utama bagi setiap orang. Ibu Kak Yan, jiran, sahabat ada yang sedang menghadapi dugaan ini. Semoga semua orang yang hadapi penyakit kanser terus tabah dan sabar.

Teruskan berusaha agar sihat seperti biasa. Amin. OLIVIE Plus 30x mempunyai sebatian hydroxytyrosol dan polifenol yang merupakan ejen pelindung kanser yang sangat efektif untuk merawat dan merencat pembiakan sel kanser. Di bawah adalah kata2 daripada doktor pakar kanser.

“Saya telah rasa minyak keemasan ini, ia sesuai dengan menu keluarga dan rakan-rakan. Saya akan berikannyatanpa sebarang preskripsi secara meluas dan tanpa henti melalui kerja saya sebagai seorang pakar kanser.”

Prof. Henri Joyeux – Pakar bedah kanser – Pakar di International Nutrition Prevention – Faculty of Medicine of Montpellier.

9. Manfaat Omega 3,6 dan 9

Selain khasiat di atas Olivie Plus 30x juga kaya dengan Omega 3,6 dan 9 yang penting untuk manfaat tubuh manusia . Antara khasiat Omega dalam Olivie Plus 30x :

  • membantu penyerapan vitamin
  • menjaga kesihatan tubuh
  • mengurangkan risiko penyakit arthritis
  • mengurangkan tekanan
  • bagus untuk perkembangan otak.

Kesimpulan

Kesimpulannya memang banyak sangat khasiat dalam minyak zaitun. Dan segala khasiat-khasiat ini semakin berganda dalam Olivie Plus 30x.

Minyak Zaitun Olivie Plus 30x bukan sahaja sesuai dimakan terus malah sangat bagus untuk disapu pada kulit. Kak Yan sendiri amalkan minyak zaitun Olivie Plus 30x.

Sebelum ni amal pati minyak zaitun extra virgin, bila dah jumpa Olivie Plus 30x memang terbaik. Apa pun Kak Yan doakan anda semua dapat amalkan minyak zaitun dalam kehidupan seharian. Kisah minyak zaitun ni memang rapat dengan agama kita dan ada dalam Al Quran dan Hadis Nabi SAW.

Bagi anda yang nak tahu lebih lanjut produk ini boleh layari OLIVIE PLUS 30X.    

Leave a Reply