Anak sihat, Ibu Ayah senang hati!!

madu-smart-1

Assalamualaikum…. Salam Jumaat Barakah!

Anak sihat, Ibu Ayah senang hati!!

Admin nak share skit info dari Dr Zubaidi Haji Ahmad berkaitan dengan nutrisi anak anak:

Memberikan makanan yang halal dan bernutrisi adalah menjadi tanggungjawab ibubabapa. Dengan memberikan makanan yang halal dan bernutrisi, ia adalah suatu pelaburan terbaik untuk anak-anak kita membesar dengan cara yang terbaik dan mengelakkan mereka dari mudah jatuh sakit.

Pemakanan yang bernutrisi ini akan memastikan perkembangan fizikal dan minda anak kita berkembang dengan baik. Banyak kajian yang menunjukkan kanak-kanak yang mendapat makanan mengandungi makronutien dan mikronutrien yang mencukupi akan membesar sebagai orang dewasa lebih sihat, lebih kuat dan lebih pintar berbanding dengan kanak-kanak lain. Sementara kanak-kanak yang tidak diberikan makanan yang bernutrisi akan mengalami perkembangan fizikal dan minda yang perlahan, fizikalnya tidak cukup kuat dan mereka menjadi lebih mudah untuk jatuh sakit.

Oleh itu jika anak kita mudah sakit, terlalu kurus atau terlalu gemuk, tidak aktif dan lembam dalam pembelajarannya, cuba periksa apa yang dia makan (atau diberikan makan di sekolah atau pusat asuhan)

Salah satu cara ialah bekalkan anak anak anda dengan #MaduSmart!

Madu Smart membantu:

✔Meningkatkan kecerdasan otak dan daya tumpuan
✔Menjaga kesihatan mata dari rabun dan sumber nutrisi otak
✔Meningkatkan sistem ikun dan selera makan

Leave a Reply